Proč se běžci pri běhu zdraví?

28.07.2019

Dnes ráno jsem si přivstala a byla si před prací zaběhat. Bylo příjemné počasí, čistý, svěží vzduch, nebylo ještě takové vedro, běželo se mi moc dobře. Pondělní ráno nenalákalo pouze mě, ale i další spoustu nadšených sportovců. Někteří běželi kvůli výčitkám z víkendové alkoholové smršti spojené s nezdravým jídlem J , jiní se připravují na závod a někdo se šel jen tak pro radost proběhnout. Tyhle všechny běžce jsem během svého ranního tréninku potkala a s úsměvem na rtech je pozdravila. A právě tento moment mě přiměl k tomu, abych o tom napsala článek.

Je obecně známo že cyklisté a vodáci se zdraví přátelským pozdravem Ahoj. Vzpomínám si, že když jsem byla malá, byla jsem s rodiči na kolech na Šumavě a táta se denně skoro se všemi zdravil. Přišlo mi to třetí den už podezřelé, táta není žádná celebrita a kamarády přeci nemá všude, tak jsem se ho zeptala, jak je to možná, že všechny zná. Táta mi s úsměvem na rtech vysvětlil, že se to tak mezi cyklisty dělá. Od té chvíle jsem na všechny volala Ahoj, a počítala si, kolik lidí pozdravilo mě J. Ale teď zpět do přítomnosti, zdravím když cítím s protijedoucím cyklistou určité sympatie a pozdravy už nepočítám J.

A to stejné platí pro běhání, ano, běžci se také zdraví. Někteří rádi, jiní ne, ale k běhání to zkrátka a dobře patří. Za ta léta co běhám, jsem vypozorovala 4 kategorie běžců a jejich reakce na pozdrav. Ráda bych vám je zde popsala a přidám i výstižné fotografie.

Nechápající běžec: Tento běžec na váš pozdrav reaguje až skoro negativně. Proč mě proboha zdraví? Je nějaká drzá? Znám jí snad? To je dneska mládež... Podobné myšlenky se jim honí hlavou. Je těžké je předem poznat, ale většinou už když běží proti vám, jsou zamračení, a bývají to starší lidé. Pokud nechcete mít zkažený den, raději je nezdravte.

Váhající běžec: Už když vidí vaší běžící siluetu, začne přemýšlet nad tím, jestli vás má pozdravit nebo ne. Na jednu stranu chce patřit do běžecké komunity, protože ti se zdraví. Na druhou stranu má strach z vaší reakce. V tomto případě velmi záleží na vás, jak se budete tvářit a zda-li ho také pozdravíte. Pokud ho pozdravíte, s úsměvem vám pozdrav opětuje. Pokud ho nepozdravíte, a on vás ano, znervozní a bude si celý dne myslet, že se před vámi ztrapnil. Bývají to většinou muži do 30 let, kteří se bojí pozdravit hezkou běžkyni, aby si to nevykládala špatně.

Zdravící běžec: tato kategorie je zlatý střed. Jsou to běžci, kteří běhají již nějakou dobu a ví, jak to mezi běžci chodí. Rádi vás pozdraví, nepřehání to s úsměvy, máváním. Jen ležérně zvednou dlaň a vypustí z úst Ahoj. Vás to potěší, pozdrav opětujete a běžíte dál. Do této kategorie bychom se měli vypracovat postupem času všichni.

Vášnivý zdravič: U těchto běžců je typickým ukazatel přehnaná reakce. Pravděpodobně si někde přečetl, nebo slyšel, že se běžci zdraví. Chce se co nejdříve podobat lidem běhajícím v parku a má pocit, že zdravení mu v tom pomůže. Jste od něj 100m a on už si trénuje výraz, kterým vás pozdraví. Pomalu se přibližujete a on zvedá ruku skoro až nad hlavu a začíná vám mávat a křičet AHOJ!!! Bývají to především běžečtí začátečníci, kteří se pro běhání nadchli a chtějí dělat vše, co běžci dělají.

Charakteristiky běžců jsou samozřejmě trochu nadnesené, ale zkuste se na to při příštím běhání v parku zaměřit a uvidíte, že reakce běžců na váš pozdrav není vždy stejná, mnohdy je legrační J

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky