Chia semínka

12.05.2019

Na pojem chia semínka jsem narazila asi před 4 lety , kdy jsem se tehdy zajímala o veganskou stravu. Na veganských forech si jejich přínos pro tělo jen chválili, tak jsem je také vyzkouším. Mimo jíné se jim také říká semínka běžců, což mne jako aktivního běžce zaujalo ještě více J!

Chia Semínka pochází ze šalvěje hispánské. Semínka patřila k hlavním potravinám bájných Azteků, kteří vynikaly výbornou fyzickou kondicí a zdravím. Chia Semínka jim pomáhala překonat drsné podmínky a obstát během válečných výprav. Aztékové měli vždy zásobu semínek chia s sebou. Při cestách mezi kaňony a rozbouřenými řekami se jim tento vydatný zdroj energie velmi hodil.

Semínka konzumovali buďto samotná, v nápojích, mletá a nebo jako směs s obilninami. Mají také hydrofilní vlatsnosti, dokáží navázat tolik vody, že zvětší svůj objem až 12x. Díky nim je tělo zevnitř skvěle hydratováno, což má příznivý vliv na jakoukoliv fyzickou zátěž.

Semínka dnes koupíte běžně v supermarketu, zdravých výživách, stáncích s oříšky, již to není taková novinka jako tehdy před několika lety, kdy se semínka pomalu dostávala do povědomí lidí. Cena je možná nyní o trochu nižší, ale stále se nejedná o nejlevnější doplňkovou potravinu. Chia semínka pořídíte okolo 50-60kč za 100g, můžete mít štěstí na speciální akce a pořídit je levněji.

Chia semínka jsou univerzální a můžete je přidávat v podstatě do čehokoliv, ať už jde o salát, puding, nebo koktejl. Nejoblíbenější bývají chia pudinky, či různé kaše na sladko s ovocem. Já jsem se naučila semínka přidávat do snídaňových směsí, nejraději mám směs jablek, chia, drcených mandlí, zjemněné rostlinným mlékem a dochucené skořicí, to je top snídaně na sladko za odměnu.

Výborné je také je smíchat s ovocem, zalít trochou vody a přes noc dát do ledničky. Chia semínka nasají vodu a vytvoří takový ovocný gel. Na pohled to sice nemusí vypadat lákavě, ale je to výborné! Když si k tomu ještě přidáte třeba ořechy, nebou strouhaný kokos...mnam!

Semínka nyní objednávám ve větším balení na internetu, jelikož se to cenově vyplatí a mám je v kuchyni stále po ruce..

Nebojte se toho a zařaďte chia semínka do vašeho jídelníčku. Chia puding s ovocem může být ideálním dezertem pro návštěvu, bábovka, štrůdl tím už dnes nikoho neoslníte a navíc zbytečně ládujete návštěvu cukrem navíc.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky